Vanaf september 2024 werken we met een nieuw boekingssysteem. Hierin kun je je lessen bij PilatesCare beheren. In dit artikel leggen we uit hoe het werkt.

In het boekingssysteem heb je je eigen account. Daarin kun je je eigen lessen beheren. Bovendien zie je in het rooster altijd welke lessen er zijn, en die je eventueel kunt meedoen.

Het klantportaal is te vinden op https://pilatescare-nl.trainin.app.

Jouw account

Account maken

  • Was je in augustus 2024 al klant bij PilatesCare? Dan heb je eind augustus 2024 een welkomstmail gekregen vanuit Trainin. In deze mail staat een wachtwoord die je kunt gebruiken.
  • Ben je een nieuwe klant? Als je contact hebt gehad met Patricia van Romondt kun je een account aanmaken via deze link, of klik op Mijn PilatesCare in het menu hierboven.

Heb je de mail niet gekregen, controleer dan je spam-folder.

Account beheren

Heb je een account, dan is het gped om het even te controleren:

Wat kun je doen met Trainin?

Lesperiodes en credits

In een jaar zijn drie lesperiodes. Volg je wekelijks een of twee lessen? Als je deze koopt, krijg je het aantal credits dat er lessen zijn in die periode. 

Heeft een periode bijvoorbeeld 15 weken en volg je één les per week, dan krijg je 15 credits. Volg je twee lessen per week, dan krijg je er 30.

Boeken van een les

Allereerst: misschien is jouw les al geboekt. Dit kun je controleren in Trainin.

In Trainin kun je de lessen kopen die jij wilt volgen. belangrijk is natuurlijk dat je van tevoren contact hebt gehad met Patricia van Romondt en weet op welke dag en welke tijd jouw les is. Wil je bijvoorbeeld één keer per week een groepsles op de mat, dan kies je daarvoor. Dat kan vanuit het Rooster of vanuit Tarieven.

  • Klik op de les die je wilt volgen
  • Boek deze les door de button ‘Volgende’
  • Koop hier de les door je gegevens in te vullen.

Zie je de tekst ‘Helaas, afrekenen niet mogelijk’? Dan moet je nog inloggen in Trainin.

Annuleren of wijzigen van een les

In het boekingssysteem kun je zelf de lessen annuleren of verschuiven. Je kunt niet meer via Whatsapp of de mail laten weten dat je ziek bent of met vakantie gaat.

Het is heel belangrijk dat je zelf aangeeft wanneer je met vakantie bent, zodat je je hebt afgemeld vanaf de juiste datum.

Meld je je op tijd af voor een les, dan blijf je de credits voor een les houden. Daarmee kun je een nieuwe les plannen, maar die moet binnen dezelfde periode vallen.

Na deze periode vervallen je credits, dus het is belangrijk dat je de les binnen dezelfde periode opnieuw inboekt.

Dus nog even op een rij

  • Kun je een les niet meedoen? Laat het weten via Trainin. Dit kan niet meer via Whatapp of de mail.

  • Kun je een les niet meedoen, laat het dan minimaal 24 uur van tevoren weten. Dan kun je die les inhalen op een andere dag. Meld je je af binnen 24 uur, dan kun je de les helaas niet inhalen.

  • Een inhaal-les kun je boeken in het rooster. Kijk welke les voor jou geschikt is en schrijf je ervoor in. Een inhaal-les moet altijd in dezelfde periode vallen als waarin je een les hebt afgezegd.

Dit soort zaken zijn overigens altijd terug te vinden in de algemene voorwaarden.

Lukt het toch niet?

Adem in, adem uit. Geen nood als het niet lukt. Mail PilatesCare op info@pilatescare, dan helpen we je.

Meer lezen